A landing oldalon dől el a konverzió

A landing page(=fogadó oldal) amelyre a weboldal látogatója érkezik az online hirdetésünkre való kattintás után. Mivel az olvasó ezzel találkozik először, ezért nagyon fontos az első benyomás az oldalról, hiszen itt dől el, hogy marad, az oldalon vagy tovább keresgél. Pont ezért nem szabad a kezdőoldalra irányítani, hiszen ott számára sok felesleges információ található, amik elterelik a figyelmét és inkább más lapra navigál, hiszen nem találja azt, amit keresett. Ezért jó a landing page hiszen oda irányítja a figyelmet, amiért a hirdetésre kattintott. Ezt hogyan is tudjuk elérni?

  1. 1. A call-to-action (CTA) gombot kell a fókuszba állítani ez az a gomb, amely cselekvésre ösztönzi a látogatót ilyenek pl.: feliratkozás, letöltés, megrendelés stb. Minden egyéb felesleges tényezőt a minimálisra kell csökkenteni hiszen, elterelheti a látogató figyelmét.
  2. 2. Második legfontosabb dolog az összhang a hirdetés és a kattintás után megjelenő oldal között. Ha nincs, összhang azt hiheti az oldal látogatója, hogy rossz helyre kattintott, majd ha ezt többször megismétli, feladja a próbálkozásait és átlátogat másik oldalra.
  3. 3. A szövegnek kell lennie a legerősebbnek, hiszen így tudunk „kommunikálni” a leendő vásárlóval. Éreztetni kell vele, hogy amit leírunk, az neki szól személyesen.
  4. 4. A landing page –en található formának is fontos szerepe van. Hiszen ha az túl hosszú vagy esetleg túl sok a kérdés máris bezárja az oldalt a látogató, hiszen ő minél hamarabb túl szeretne rajta lenni.
  5. 5. Nagy figyelmet kell fordítani a címre és a CTA gomb szövegére, hogy rávegyük a kattintásra.
  6. 6. A CTA gomb környezete is fontos , ne legyenek elrettentő, szavak melyek a látogatót elrettenthetik, még ha mi pozitívumnak is szántuk. Ilyen pl.: spam, trükk, stb.
  7. 7. A design is egy fontos megoldás, hiszen a látogató számára figyelemfelkeltőnek kell lennie. Egy olyan design a legjobb mely a figyelmet az oldal céljára irányítja.
  8. 8. Több CTA gomb használata is célszerű az oldalon, ha mindegyiknek ugyanaz a célja.
  9. 9. A visszaigazoló, köszönő oldalon ajánljunk fel egy újabb lehetőséget a látogató számára. Pl.: „Köszönjük, hogy regisztrált az oldalunkra! Ha szeretne értesülni legfrissebb akcióinkról is, iratkozzon fel hírlevelünkre!”
  10. 10. Majd a legvégén menjünk végig hirdetésünktől a landing page-ünkig és fogalmazzuk meg véleményünket.

Vissza