Linképítés

A Google keresője több főbb szempont szerint rangsorolja és teszi sorrendbe a találati oldalait, az egyik ilyen szempont pedig, hogy az adott oldalra hány link más néven hivatkozás mutat, mennyien „hivatkoznak ránk”. Fő célunk tehát, hogy minél több weboldalon szerepeljen ránk mutató link, lehetőleg olyan weboldalakon, amelyek témájukban, tartalmukban valamilyen módon kapcsolódnak a mi termékünkhöz, szolgáltatásunkhoz. Ezen kívül fontos, hogy milyen szövegkörnyezetben tűnik fel a hivatkozás, valamint a link felépítése is számít. Láthatjuk, hogy bár ezeknek a kívánalmaknak megfelelni nem is annyira egyszerű feladat, valójában nem olyan bonyolult és időigényes. Mégis folyamatos munkát és odafigyelést igényel: hetente, kéthetente érdemes foglalkozni vele egy kicsit. Nagyon megkönnyíti a jó eredmények elérését, ha az oldalunk hasznos tartalmakkal rendelkezik. Akár különösebb munka nélkül is szerezhetünk értékes linkeket, ha az emberek szívesen hivatkoznak ránk oldalukon, blogjukon vagy fórumokon.  Tehát csak akkor érdemes belekezdeni a linképítésbe és az oldal népszerűsítésébe, ha már úgy érezzük, teljesen készen áll az oldal, tartalmilag és formailag is befejezett, nem kell rajta csiszolni, javítgatni. Lehetőleg arra kell törekednünk, hogy a legfontosabb kulcsszavainkkal mutassanak ránk a partnerek, ha ezekből esetleg több van, próbáljuk őket forgatni vagy közülük egyet kiválasztani és azzal viszontlinkeket elérni. Ha adott esetben egy aloldalt optimalizálunk a kulcsszóra, a főoldal helyett értelemszerűen erre érdemes kulcsszavas linket intézni. Amikor linkeinket népszerűsítjük, mindig figyelnünk kell arra, hogy életszerűek maradjunk. Kulcsszavas hivatkozások beágyazásakor ne mindig ugyanazzal a kísérőszöveggel dolgozzunk, hiszen ez meglehetősen természetellenes. Léteznek módszerek, amikkel hatékonyan gyarapíthatjuk az oldalunkra mutató hivatkozások számát és növelhetjük annak PageRank értékelését. Ilyenek például a linkgyűjtemények, katalógusok Ezek tematikus weblapok, témába vágó oldalakat listáznak. Értékes látogatókat szerezhetünk róluk, mert aki egy ilyen weboldalra látogat, az adott témában tudatosan keres. Általában ingyenesek és legtöbbször nem kérik, hogy viszontlinkkel mutassunk rájuk.  Természetesen léteznek fizetősek is, ezeknek általában éves díjuk van, ám érdemes kerülni a rajtuk való szereplést, mert ezek a fizetett direktlinkek ütköznek a legtöbb keresőmotor előírásaival, és a rajtuk való megjelenés csakhamar büntetéshez vezethet.

Vissza